Дослідницькі / проблемні запитання
- Які зимові свята відзначають в Україні та у світі?
- Чому свято є важливим?
- Як підготуватися до свята?
- Чому під час свята нам краще бути разом?
Завдання 16-го тижня
- Учити учнів помічати зміни в житті людей перед святами та під час них.
- Продовжувати ознайомлювати дітей із творами мистецтва, присвяченими зимовим святам.
- Формувати вміння розв’язувати буденні завдання використовуючи математичні методи.
- Учити дітей планувати спільну діяльність, співпрацювати під час підготовки та проведення свят, вчасно надавати допомогу тим, хто потребує моральної підтримки.
- Розвивати емоційний інтелект малят.
- Виховувати толерантність до представників інших культур.
- Закладати основи екологічного підходу до довкілля.
- Учити дітей висловлюватися про свої емоції та емоції інших, про святковий настрій та засоби його створення.
Очікувані результати навчання
Наприкінці 16-го тижня учні знатимуть:
- назви найпоширеніших зимових свят в Україні;
- 1-2 колядки, щедрівки;
- назви 3–5 країн світу;
- назви 3–5 професій;
- правила безпечної поведінки під час багатолюдного святкування в приміщенні та на вулиці;
- розпізнавати символи найпоширеніших зимових свят (страви, художні образи, музичні твори);
- розповідати про найпоширеніші зимові свята в Україні (День святого Миколая, Різдво, Новий рік);
- співати колядки та щедрівки;
- оздоблювати приміщення до свята;
- виготовляти самостійно подарунки;
- дотримуватися правил безпечної поведінки під час багатолюдного святкування в приміщенні та на вулиці.
Поради вчителю
Взимку, у перші місяці року, у нашій
країні відзначають багато свят, тому в останній тематичний тиждень року
говоримо з малятами саме про них. Пригадуємо, які свята відзначаються
в Україні, здійснюємо освітню подорож до різних країн світу —
дізнаємося, які саме свята і як там відзначають, порівнюємо традиції
тощо.
Звісно, щоб на свята добре було всім, слід
ретельно до них готуватися. Обговорюємо, чому ми це маємо робити,
проводимо сюжетну гру “Зустріч гостей”, вчимо малят бути чемними
гостями.
Зверніть увагу дітей на те, що треба
святкувати не ображаючи і не турбуючи інших. Якщо це доречно,
запропонуйте розділити радість із людиною, що поряд, зробити приємний
сюрприз гостям. Крихітна поробка, якщо вона зроблена з душею, може
принести більше радості, ніж великий дорогий дарунок.
Запропонуйте малятам напередодні свят
влаштувати незвичайний день у класі. Запитайте дітей, як вони його
уявляють, що їм хотілося б зробити, побачити, у які ігри пограти,
що незвичайного в цей день має відбутися. Зробіть приємні несподіванки
не тільки однокласникам, а й учням інших класів. Сподіваємося, що такий
день стане сюрпризом і для дітлахів, і для батьків, і для вчителів.
Гарних свят!
Цікаві види діяльності
- Діалог-дослідження “Які свята ми відзначаємо взимку”. Розповідаємо дітям про зимові свята — День святого Миколая, Новий рік, Різдво, Водохрещу, Щедрий вечір — та особливості їх відзначання.
- Діалог-розмірковування “Чому свята для нас важливі?”. Розмірковуємо з малятами, чому ми так чекаємо свят, що особливого трапляється на свята, як треба готуватися до них, щоб ці дні стали справді святковими не лише для нас, а й для наших рідних і знайомих.
- Гра “Готуємося до свят”. Малята пригадують, як зазвичай готуються до свят. Одна дитина рухами показує дію, решта називає її та розповідає, коли її треба виконувати.
- Вправа-асоціація “Віночок свят”. Педагог називає свято, діти шукають його атрибути, розповідають про нього. Можна розкидати картинки з атрибутами зимових свят на підлозі. Педагог називає свято, діти збирають його атрибути.
- Бесіда “Несемо добро”. Обговорюємо, які добрі справи ми можемо зробити напередодні свят.
- Діалог-розмірковування “Хто працює на свята”. Розповідаємо, що на свята може трапитися лихо, обговорюємо, хто нам може допомогти, як покликати на допомогу, як діяти, щоб свята були безпечними для нас і для інших.
- Образотворча діяльність “Святкова листівочка”. Діти створюють листівочку-подарунок до зимового свята для тих, кого хочуть підтримати (наших воїнів, дітей, що залишилися без батьків, тощо). Обговорюють, як і коли їх вручатимуть.
Матеріали, апробовані у пілотних школах
Методичні поради щодо проведення тематичного тижня “Зимові свята”
З використанням журналу “Джміль” №12, 2017
З використанням журналу “Джміль” №12, 2017
Електронна версія підручника
Сторінки електронного підручника
(Тиждень 16)
– незабаром
Робочий зошит учня
Сторінки робочого зошита (Тиждень 16)Навчально-методичні матеріали до підручника
Інтерактивна версія сюжетної картини
(с. 118-119 підручника)
– незабаром
Бесіда за сюжетною картиною “Різдво на порозі”
(с. 118-119 підручника)
Розповідаємо про українські традиції святкування Різдва
Розповідаємо про українські традиції святкування Різдва
Колядка "Різдвяна радість" (музика Миколи Ведмедері, слова Наталії Стецької)
(до с. 118-119 підручника)
(до с. 118-119 підручника)
Картина Олега Шупляка, присвячена “Щедрику”
(до с. 120 підручника)
Запитання за змістом коміксу “Не подумав про інших — себе покарав”
(c. 122 підручника)
Навчаємо малят довіряти, думати не тільки про себе, а й про інших людей
Навчаємо малят довіряти, думати не тільки про себе, а й про інших людей
Розмальовка “Святкова ялиночка. Мультиплікаційний пропис”
(до с. 123 підручника)
Методичний коментар до розмальовки
(до c. 123 підручника)
Запитання та завдання для обговорення мультфільму
(до с. 124 підручника)
Завдання онлайн
Ланцюжок зимових свят
(до с. 120 підручника)
Пригадуємо, коли яке зимове свято ми відзначаємо
Пригадуємо, коли яке зимове свято ми відзначаємо
Листівки до зимових свят
(до с. 125 підручника)
Добираємо листівку, доречну до певного зимового свята
Добираємо листівку, доречну до певного зимового свята
Корисні посилання
Інтерактивна презентація “Джмеликове свято”
(до с. 123 підручника)
Сюжетна картина допомагає відчути наближення довгоочікуваних зимових свят і зібрати чарівні подарунки
Сюжетна картина допомагає відчути наближення довгоочікуваних зимових свят і зібрати чарівні подарунки