09.01.19

Тиждень 17. Світ захоплень

Дослідницькі / проблемні запитання

  • Які справи дарують мені радість?
  • Чи завжди захоплення нам на користь?
  • Як знайти для себе нове захоплення?
  • Чи варто мати захоплення?

Завдання 17-го тижня

  1. Допомогти дітям визначити власні зацікавлення, уподобання.
  2. Розвивати в учнів уміння натхненно розповідати про свої захоплення.
  3. Сприяти розвитку нових захоплень.
  4. Вчити робити висновки-узагальнення за результатами навчальних завдань.
  5. Навчати висловлювати свою думку, уважно слухати, спілкуватися та взаємодіяти з однокласниками.
Наприкінці 17-го тижня учні знатимуть:
  • назви і види деяких популярних дитячих захоплень;
  • яку користь /шкоду можуть приносити дитячі захоплення;
  • чим захоплюються однокласники;
умітимуть:
  • пояснити, як від власних захоплень / уподобань може залежати успіх та добробут у майбутньому;
  • розказувати про власні захоплення / вподобання;
  • презентувати результати власної творчості;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
Одразу після канікул новий рік розпочинає тематичний тиждень “Світ захоплень”. Кожна дитина чимось цікавиться, щось у неї виходить краще чи оригінальніше за інших, а чимось малята захоплюються настільки серйозно, що досягають і зовсім дивовижних суперрезультатів. Тож на цьому тижні у малят є нагода розповісти про свої захоплення, показати результати своєї праці, послухати інших і можливо знайти нове захоплення.
Здивуйте малят нестандартними захопленнями — майстерними поробками з паперу та лози, чудовими скульптурами з піску, цікавими мандрівками, натхненними танцями, відчайдушними спортивними змаганнями тощо. Покажіть, що хоббі до душі може знайти кожний, треба тільки поміркувати і зрозуміти чим хочеться займатися, вільно пофантазувати та спробувати, а потім докласти старання, сили, терпіння, щоб виходило якомога краще, щоб результати захоплювали інших, щоб душа співала і хотілося творити й далі. Спонукайте малят вільно фантазувати, придумувати дивовижні хоббі та обов’язково не зупинятися на півдороги та досягати мети.
Вчить дітей радіти не лише своїм успіхам, а й успіхам інших, не заздрити, а об’єктивно ставитися до власних досягнень, бачити шляхи удосконалення своєї роботи, поважати працю інших.
  • Діалог-розмірковування “Що таке захоплення?”. Діти пригадують, якими різними можуть бути захоплення, обговорюють чи дійсно необхідно їх мати.
  • Дослідження “Знайдіть схожі захоплення”. Малята пригадують якомога більше різних захоплень, порівнюють їх, класифікують, знаходять різні варіант класифікації. Запропонуйте малятам об’єднатися у групи та створити колажі схожих захоплень, а потім розповісти про них однокласникам.
  • Діалог-дослідження “Захоплення бувають різними”. Обговорюємо з малятами різні захоплення. Які з них зустрічаються частіше? Які дуже рідко? Педагог розповідає про чудні захоплення, обговорює з дітьми чи варто займатися ними, чому. Яка різниця між професією і захопленням?
  • Вправа “Придумуємо нові захоплення”. Діти придумують цікаві захоплення, обговорюють їх родзинки, “плюси” та “мінуси”. Визначають, що потрібно зробити, щоб розпочати займатися цією справою.
  • Дослідження “Пробуємо захоплення”. Малята об’єднуються у групи за захопленням, займатися яким вони хочуть спробувати (наприклад, збирають фантики). Тиждень кожна група займається обраною справою, в кінці кожна група розповідає про своє захоплення, показує результати своєї діяльності.
  • Діалог-розмірковування “Чому у різних людей різні захоплення?”.
  • Бесіда “Чи тільки радість приносять захоплення?“. Обговоріть з дітьми, що захоплення це ще й велика праця, наполегливість, терпіння. Іноді треба вміти примусити себе щось робити, щоб отримати гарний результат.
  • Діалог-розмірковування “Як дізнатися, яке захоплення мені підходить?”. Чи вибираємо ми захоплення один раз і назавжди? Чи можна змінювати захоплення? Коли? Навіщо? Чи добре, коли людина надто часто змінює захоплення? Чому?

Електронна версія підручника


Робочий зошит учня

Навчально-методичні матеріали до підручника

pdf
Бесіда за сюжетною картиною “Як ноти оживають”  (с. 4 підручника)
Бесіда з дітьми про захоплення музикою та співом, про те, як зберігати музику і для чого це потрібно
pdf
Хмара слів “Світ захоплень”   (до с. 5 підручника)
pdf
Картина Ніно Чакветадзе (до с. 7 підручника)

Завдання онлайн

pdf
Кросворд про захоплення   (до с. 5 підручника)
Знаходимо у хмарі букв назви захоплень
pdf
Чи бувають захоплення схожими?   (до с. 5 підручника)
Вправа на асоціацію — порівнюємо та класифікуємо захоплення
pdf
Що потрібно для хобі?   (до с. 8 підручника)
Ознайомлюємося з цікавими захопленнями та добираємо потрібні для занять предмети

Корисні посилання

pdf

Паперові скульптури (до с. 9 підручника)
Майстер-клас Пензлика, на якому він здійснює чарівні скульптурні перетворення з несподіваним матеріалом — папером
pdf

Цікавинки із сірникової коробочки (до с. 9 підручника)
Яскраві поробки, які неодмінно порадують дітей: іграшковий ліфт; “слухняна коробочка”, яка допоможе стати справжнім фокусником; коробочка із сюрпризом, яка приємно здивує малят та їхніх мам, татусів, друзів