19.01.19

Тиждень 18. Ми — мандрівники

Дослідницькі / проблемні запитання

  • Хто такий мандрівник?
  • Чи я назвати себе мандрівником?
  • Як мандрувати безпечно?
  • Чим цікава мандрівка до Києва?
  • Як мандрувати світом, не засмічуючи довкілля?

Завдання 18-го тижня

  1. Ознайомити учнів з правилами безпеки під час подорожей.
  2. Формувати вміння досліджувати.
  3. Вчити класифікувати різноманітні об’єкти.
  4. Вчити узагальнювати набуті знання, використовувати їх у повсякденному житті.
  5. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
  6. Спонукати висловлювати свою думку, уважно слухати співрозмовника, взаємодіяти з однокласниками.

Наприкінці 18-го тижня учні знатимуть:
  • хто такий мандрівник;
  • найважливіші географічні об’єкти й пам’ятки культури рідного краю;
  • правила безпеки під час мандрівок;
умітимуть:
  • описувати місцевість, у якій проживають;
  • пояснювати, які речі необхідно взяти із в мандрівку;
  • планувати подорож;
  • розповідати про свої емоції, почуття, переживання;
  • проводити найпростіші дослідження за інструкцією, робити висновки за їх результатами;
  • дотримуватися безпечних прийомів праці;
  • описувати негативні наслідки засмічення довкілля.

Цей тиждень є гармонійним продовженням попереднього, адже ми ознайомлюємося детальніше з один із захоплень — мандрівками. Проведіть протягом тижня кілька цікавих мандрівок — на один із найзагадковіших материків Землі — Антарктиду, побувайте у столиці України, подорожуйте нашою країною, рідним краєм тощо.
У подорожах може статися багато пригод — приємних і не дуже. Тож треба бути готовими до несподіванок. Зверніть увагу малят на те, як треба поводитися в різних ситуаціях, інсценуйте з ними кілька з них, обговоріть, що саме і навіщо треба насамперед взяти із собою в мандрівку.
Мандруючи, покажіть дітям красу нашої рідної країни, здивуйте їх, захопіть нею. Варто запропонувати малятам принести фотографії з їхніх подорожей, розповісти про цікавинки, які бачили на власні очі, поділитися враженнями.
Розкажіть дітям, чому треба дбайливо ставитися до природи, якої шкоди може завдати тваринам і рослинам навіть невелика кількість сміття. Варто час від часу проводити екологічні заходи — прибирати шкільне подвір’я, частину вулиці мікрорайону, а також допомагати тваринам пережити зимові холоди, очищати гілочки дерев від снігу, щоб вони не зламалися тощо.
Гарним підсумком тижня може стати реальна мандрівка рідним містом разом з родинам учнів.

  • Гра-дослідження “Плануємо подорож”. Запропонуйте дітям поміркувати й домовитися, куди вони хочуть здійснити уявну мандрівку, показати на карті різні маршрути подорожі, зібрати все необхідне для експедиції, спланувати мандрівку (що передусім хочеться побачити дорогою та в кінцевому пункті маршруту), вибрати відповідний транспортний засіб. Хто швидше збереться? Хто нічого не забуде? Хто більше побачить? Дізнається?
  • Конструювання “Транспорт мандрівників”. Діти з конструктора чи підручних матеріалів (коробок, стільців тощо) будують транспорт для мандрівки.
  • Сюжетна гра “Мандрівники”.
  • Освітня подорож “Наша спільна мандрівка”. Діти разом з педагогом подорожують — дізнаються про природні умови, цікаві явища, визначні місця, тварин і рослин, які трапилися дорогою.
  • Квест “Ми — мандрівники”. Малята протягом тижня виконують різноманітні завдання, беруть участь в естафетах (наприклад, ніби перестрибують камінцями через гірську річку) тощо.
  • Образотворча діяльність “Що ми побачили у подорожі“. Діти створюють малюнки, поробки, аплікації, колажі, які допомагають розповісти про мандрівку.
  • Діалог-уява “Пригоди мандрівників”. Малята розповідають одне одному що побачили в мандрівці, про що дізналися, діляться враженнями.
  • Вікторина-підсумок “Розкажи про подорож”.

Матеріали, апробовані у пілотних школах


Тематичний випуск журналу “Джміль” №1, 2018

Електронна версія підручника

Робочий зошит учня

Навчально-методичні матеріали до підручника

pdf
Бесіда за сюжетною картиною “Подорож на південний континент”  (с. 11 підручника)
Пояснюємо дітям, чому на Південному полюсі холодно, розповідаємо цікавинки про пінгвінів, розв’язуємо антарктичні математичні задачки
pdf
Колажі “Мандруємо Україною”   (до с. 14 підручника)
pdf
Мультфільм “Рекс-мандрівник”   (до с. 15 підручника) 
pdf
Інтерактивна версія коміксу  (с. 16 підручника)
pdf
Запитання за змістом коміксу “Соромно перед соловейком”  (c. 16 підручника)
За одноіменним твором Василя Сухомлинського
pdf
Розмальовка “Лісова галявина”   (до с. 16 підручника)

Завдання онлайн

pdf
Подорож на полюси: Антарктида та Арктика   (до с. 11 підручника)
Дивуємо малят — ознайомлюємо з рослинами і тваринами найхолодніших місць Землі
pdf
Кросворд “Ми — мандрівники”   (до с. 14 підручника)
Знаходимо у хмарі букв слова — пояснюємо, чому саме вони увійшли у кросворд про подорожі

Корисні посилання

pdf

Я загубився! Я знайшовся! (до с. 15 підручника)
Презентація — ілюстрована інструкція для дітей, що пояснює, як слід поводитись, коли загубився